مورينيو، آناليزور بازي‌هاي ايران در جام جهاني – اشتراک گذاری مطالب

روزنامه قانون: هر برنامه تلویزیونی برای جذب مخاطب بیشتر تلاش می‌کند چهره‌های معروف را انتخاب کرده و با پرداخت مبالغ کلان، به عنوان کارشناس از آن‌ها استفاده کند؛ هرچند این موضوع در ایران شایع نیست اما در مقاطع مختلف حضور لوییز فیگو یا دونگا در برنامه ۹۰ به عنوان کارشناس، استقبال هواداران را به همراه داشته است
ژوزه مورینیو بابت چهار روز فعالیتش در روسیه که شامل فینال رقابت‌ها نیز می‌شود، ۱٫۷ میلیون پوند از روس‌ها دریافت خواهد کرد، به عبارت دیگر درآمد روزانه آقای خاص از آنالیز دیدارهای جام‌جهانی ۴۲۵ هزار پوند در هر روز است. طبق ادعای روزنامه سان، مورینیو کارشناس بازی‌های چهار روز نخست جام جهانی خواهد بود که بازی‌های گروه دوم یعنی بازی تیم ملی ایران مقابل مراکش و مصاف حساس تیم‌های ملی پرتغال و اسپانیا نیز جزو آن‌هاست و پس از آن به منچستر باز خواهد گشت و در روز فینال رقابت‌ها از طریق ارتباط ماهواره‌ای بازی پایانی تورنمنت را کارشناسی می‌کند. مورینیو در جام جهانی ۲۰۱۴ نیز به‌عنوان کارشناس با سایت یاهو قرارداد بست اما رقمی که از راشاتودی می‌گیرد به مراتب بیشتر از چیزی است که بابت همکاری‌اش با سایت آمریکایی دریافت می‌کرد. علاوه بر راشا تودی، چندین رسانه معروف دیگر نیز سعی در استخدام مورینیو به‌عنوان کارشناس داشتند که شبکه BBC و ITV جزو آن‌ها بودند. تصمیم مورینیو برای انتخاب راشا تودی با انتقاداتی نیز همراه بوده است از جمله یک خبرنگار بریتانیایی به نام نورالدین چودری (نویسنده نشریات گادرین و دیلی‌میل) که به حالتی طعنه‌آمیز همکاری آقای خاص با روس‌ها را مورد تمجید قرار داده و از این اتفاق به‌عنوان «تعهدی برای شیطان بودن» یاد کرده است.

جذب مخاطب در شبکه‌های خصوصی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که تهیه‌کننده‌ها به آن توجه می‌کنند. آن‌ها با هزینه‌های گزاف سعی در مطرح کردن نام شبکه خود دارند و حضور مورینیو نیز یکی از اقدامات در همین راستاست. اما در ایران حضور کارشناسان تکراری که اغلب حرفی برای گفتن ندارند و به آنالیز کلی می‌پردازند، سبب شده اقبال کمتری نسبت به آنالیز بازی‌ها پیش، بین دو نیمه و پس از بازی‌ها به عمل آید.

روزنامه قانون: هر برنامه تلویزیونی برای جذب مخاطب بیشتر تلاش می‌کند چهره‌های معروف را انتخاب کرده و با پرداخت مبالغ کلان، به عنوان کارشناس از آن‌ها استفاده کند؛ هرچند این موضوع در ایران شایع نیست اما در مقاطع مختلف حضور لوییز فیگو یا دونگا در برنامه ۹۰ به عنوان کارشناس، استقبال هواداران را به همراه داشته است. در اروپا این موضوع نمود بیشتری دارد و به طور معمول در بازی‌های مهم از ستاره‌های پیشین فوتبال برای کارشناسی و آنالیز یک مسابقه استفاده می‌شود. چهره‌هایی مثل ریو فردیناند، مصطفی دنیزلی، مایکل اوون و تیری آنری از معروف‌ترین افرادی هستند که بازی‌های مهم اروپایی را آنالیز می‌کنند. در همین راستا شبکه تلویزیونی راشاتودی برای کارشناسی دیدارهای جام‌جهانی تصمیم گرفته از خوزه مورینیو استفاده کند و این مربی پرتغالی قرار است دیدارهای تیم‌ملی ایران را نیز آنالیز کند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *