سرنوشت خریداران آیفون 14 مشخص شد مجموعه آیفون 14 و 15 از بازار

این خبر را سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد.

آفتاب نیوز :

تقریبا از ابتدای پاییز، رجیستر شدن یا نشدن آیفون 14 در هاله ای از عدم قطعیت بوده است. اما در نهایت مسئولان ابتدا به صراحت اعلام کردند که واردات تجاری این تلفن همراه ممنوع است و پس از مدتی واردات آیفون ۱۴ به بعد نیز ممنوع شد. این تصمیم باعث شد تا قیمت آیفون 13 به دلیل ثبت نام و گارانتی آن گرانتر از آیفون 14 شود و برخی ترجیح می دهند با هزینه کمتر از آخرین فناوری روز استفاده کنند و سیم کارت خود را با استفاده از موبایل ارزان قیمت فعال کنند. آخرین مدل آیفون، آنها می توانند به اینترنت متصل شوند و با یک موبایل ارزان قیمت کار خود را انجام دهند.

البته عده ای همچنان به تغییر این وضعیت امیدوار بودند و حتی برخی از مغازه داران وعده رجیستر این گوشی را به خریداران پیشنهاد کردند اما در نهایت مشخص شد که واردات آیفون 14 به بالا ممنوعیتی ندارد. حذف شده است. دبیر انجمن واردکنندگان تلفن همراه اواخر شهریور ماه، بالا بودن نرخ ارز و مقاومت در برابر تحریم ها را از مهم ترین دلایلی بود که مسئولان برای ممنوعیت واردات آیفون 14 به بالا عنوان کردند. به این ترتیب حجم واردات آیفون و نرخ ارز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، زیرا تا به امروز از آیفون 14 سفارش و ثبت نامی صورت نگرفته است و مدل های 13 به بالا تقاضای بالایی ندارند.

در همین رابطه همیدریزو دهقانی نیا در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه بارها به مردم گفته شده هنگام خرید اصالت را جویا شوند و در صورت منفی بودن پاسخ از خرید محصول خودداری کنند، توضیح داد: با در نظر گرفتن زیرساخت ها و اطلاعات موجود است. به شرطی که مردم به هیچ فروشنده ای اعتماد نکنند. اگر شخصی به فروشنده ای که گفته است کالا در آینده رجیستری می شود و آیفون 14 به بالا خریداری می کند باور کند و حالا متوجه شود که کالا قاچاق است، می تواند با فاکتور به تعزیرات رفته و از فروشنده شکایت کند.

آیفون 1 درصد از کاربران، 30 درصد از نرخ ارز

وی با بیان اینکه سیاست ممنوعیت واردات آیفون 14 به بالا مورد تاکید است زیرا تنها یک درصد از مردم از این کالای لوکس استفاده می کنند اما بیش از 30 درصد سبد بازار کشور را به خود اختصاص می دهد، گفت: واردات این محصول یک محصول است. منفعت اقتصادی و نه بنابراین در جنگ اقتصادی کنونی منطقی نیست که محصولی را معرفی کنیم که این مقدار ارز را از کشور خارج کند و کمتر از یک درصد مردم از آن استفاده کنند.

دهقانیه برخورد با آیفون 14 به بالا را جزو دستورالعمل کار اعلام کرد و این موضوع به دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهران ارسال شده و گفت: بنابراین با هماهنگی ماموران، اقدام خواهد شد. گرفته شود. برای جمع آوری آیفون 14 و 15 گرفته شده است. البته هنوز حجم قاچاق آیفون 15 کمتر است.

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما