andsharebanner

فولاد CK45 چیست؛ جدول ترکیبات شیمیایی و کاربرد فولاد CK45 آهن آنلاین

به این نکته توجه داشته باشید این فولاد دارای کاربردهای بسیار زیادی است. فولاد ck 45 در حقیقت به دو صورت نرمال و ماشین‌کاری شده تولید می‌شود. در تولید این فولاد عناصر دیگری اعم از سیلیسیم و منگنز به ترتیب 0.25 درصد و 0.65 درصد وجود دارد. همان طور که در بالاتر به این نکته اشاره کردیم این فولاد دارای میزان کربن متوسط می‌باشد و از آن در ساخت میلگرد، ورق و تسمه استفاده می‌شود. قیمت میلگرد فولاد آلیاژی CK45 سبت به فولاد آلیاژی دیگر ارزان تر می باشد. میلگرد فولاد آلیاژی CK45 با توجه به خواص خوب مکانیکی و متالوژی آن در صنعت ساختمان سازی، معدن، کشاورزی، تجهیزات آزمایشگاهی، غذا و دارو، خودروسازی، نفت،گاز، پتروشیمی و ساخت تجهیزات جنگی استفاده میشود.

  • برای کاربردهای مهندسی فولادهای شکل داده شده، با داشتن فرم، کیفیت سطحی، استحکام و دمای کاری متنوع، بیشترین مواد مورد استفاده هستند.
  • قطر 8 الی 18 میلیمتر طول 3 الی 3.5 متر و قطر 20 الی 120 میلیمتر طول شاخه 5 الی 6 متر .
  • در اثر انجام واکنش‌های شیمیایی بر روی سطح آهن در محیط خورنده، ترکیب شیمیایی این فلز تغییر کرده و سطح آن اکسید می‌گردد.
  • این میلگردها در صنعت خوردوسازی برای ساخت انواع قطعات اتومبیل و موتور، در ساخت غلطک های صنعتی و همینطور به عنوان شفت مورد استفاده قرار می گیرد.

فولاد CK45 از گروه فولادهای حرارتی می باشد برای اطلاع از قیمت با کارشناسان ما تماس بگیرید. تولید کنندگان مطرح ایرانی گروه آلیاژی یزد ،اصفهان و اسفراین می باشد.اغلب واردات نیز از کشورهای آلمان ، روسیه و اوکراین می باشد. این فولاد طبق استاندارد DIN آلمان فولاد 1091 و طبق اسناندارد SAE آمریکا به نام فولاد 1045 شناخته می‌شود.

از میلگرد Ck45 برای مصارفی چون پل‌سازی و جاده‌سازی و هم‌چنین ساخت برخی از ابزار و ماشین‌آلات کشاورزی مانند گاو آهن و… استفاده می‌شود. فلنج فورج استیل ؛ فلنج فورج در دسته‌بندی اتصالات صنعتی جای می‌گیرد. می‌توان با کمک آن بخش‌های مختلف یک سیستم لوله‌کشی را به هم متصل نمود. با قرار گرفتن در محور محصولات گردنده و مقاومت بالای سایشی رضایتمندی را به همراه خواهد داشت .

از میلگرد CK45 به طور گسترده ای در زمینه‌های متالورژیکی، مکانیکی، سازه‌های الکتریکی و استفاده‌های نظامی و قطعات خودرو استفاده می شود. روش دیگر، روش کششی است که در آن، مخلوط فلزات ذوب شده از طریق یک دستگاه کششی به شکل میلگرد درآورده می شود. در این روش، فلزات ذوب شده از یک سر دستگاه وارد قسمت میلگرد شکل شده و از سر دیگر خارج می شوند. همان طور که پیش تر گفته شد، قیمت فولاد CK45 نسبت به فولادهای دیگر ارزان تر است.

Ck45 در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد یکی از زمینه های دیگر تولید ابزار های خاک ورزی می باشد. ویژگی هایی مثل مقاومت در برابر ضربه و همچنین قیمت به صرفه، در ساخت گاوآهن و سایر ابزارها، مورد نظر است که فولاد CK45 با دارا بودن آن‌ گزینه‌ مطلوبی به شمار می‌رود. فولاد CK45 دسته ای از فولاد های آلیاژی عملیات حرارتی بوده که در استاندارد DIN آلمان با نام ۱.۱۱۹۱ نیز شناخته می شود. اکسایش ناخالصی‌ها بسیار سریع صورت می‌گیرد و وقتی محصولات گازی مانند CO۲ رها می‌شوند، توده مذاب را به هم می‌زنند، به‌طوری‌که آهن ته ظرف، رو می‌آید. در پایان قطعات بریده شده با انتقال به کوره‌های مخصوص، پیش‌گرم می‌شوند و با عبور دادن چندین مرحله‌ای آن‌ها از بین غلتک‌ها به ضخامت درخواستی تبدیل می‌شوند. به طور معمول این ورق‌ها در ابعاد ۱۵۰۰ در ۶۰۰۰ میلی متر یا ۶۰۰۰ در ۲۰۰۰ میلی متر با ضخامت‌های ۳۰ تا ۵۰ میلی متر تولید می‌شوند.

در این نوشتار سعی کردیم راجع به میلگردهای ck45 که از آلیاژ فولادی خاصی ساخته شده‌اند صحبت کنیم. امیدواریم این مقاله از آهن اسپات، اطلاعات مفیدی درباره این محصول، کاربردهای آن و نحوه محاسبه وزن و استعلام قیمت در اختیار شما قرار داده باشد. رسالت آهن اسپات این است که در راستای تسهیل فرایند مبادلات، قیمت روز کارخانه‌ها فولاد کشور را استعلام گرفته و در وب‌سایت خود به آدرس منتشر کند. میلگردهای ساخته شده از آلیاژ CK45 نسبت به انواع دیگر قیمت بالایی دارند، دلیل این موضوع مرغوبیت آلیاژ به کار رفته در این محصولات و خواص منحصر به فردی همچون استحکام بالا و مقاومت در برابر اصطکاک است. این موضوع، باعث می‌شود کاربردهای این محصول بسیار خاص و حساس باشد و در نتیجه، قیمت آن نیز بیشتر شود. از میلگردهای ck45 برای تولید شفت، چرخ دنده، یاتاقان و غلتک‌های صنعتی استفاده می‌شود، زیرا این محصول به شدت در برابر اصطکاک، سایش و ضربه مقاوم است و در نتیجه عمر دستگاه‌ها را بالا می‌برد.

صنعت کشتی هم یکی از مشتریان بلقوه صنعت فولاد می باشد در ساخت بخشهای مختلف و ایجاد استحکام در تولید از این نوع میلیگرد استفاده می گردد . یکی دیگر از محصولات خروجی این نوع میلگرد که بصورت تولید انبوه تولید می گردد پیچ و مهره می باشد که در مصارف عموم و خاص مورد استفاده قرار می گیرد . دریافت قیمت تسمه CK45 با استفاده از مسیرهای ارتباطی مشخص شده در وبسایت فولادینو به راحتی قابل انجام است. کارشناسان مجموعه فولاد سازان راه ابریشم آماده پاسخگویی و برطرف کردن ابهامات شما در هنگام خرید این محصول هستند. از جمله فولاد هایی که می توان به عنوان جایگزین این فولاد استفاده کرد، فولاد mo40 می باشد که برای بررسی کامل فولاد mo40 با فولاد ck45 می توانید به قسمت مقالات مراجع فرمایید.

از میلگردهای مشابه به میلگرد mo40 fooladshams.com می توان به میلگرد CK35 اشاره کرد که با تفاوت اندکی در مقدار کربن از هم متمایز می شوند. مقدار کربن موجود در میلگرد CK35 نسبت به CK45 پایین تر است و در نتیجه دارای نرمی بیشتری نسبت به این میلگرد است. تولید و فروش میلگرد سنگ خورده ck45 و آهن (بلبرینگ خور) (ارسال به تمامی نقاط)

برای مثال فرض کنید لازم است که زنگ آهن را از روی یک آچار فرانسه بزدایید. در این روش لازم است یک محلول الکترولیت، یک آند، کاتد و یک آداپتور داشته باشید. برای محلول الکترولیت می‌توان از آب و محلول جوش شیرین استفاده نمود و یا اینکه از نمک و آبلیمو در آب استفاده کرد. در قدم بعدی یک قطعه آهنی باید به عنوان کاتد و آچار فرانسه به عنوان آند در نظر گرفته شود.

به همین منظور، این فولاد، یکی از فولادهای قابل توجه و پُرکاربرد است. به طور معمول، عرضه‌ی این محصولات به صورت آنیل‌شده و یا با کمترین میزان سختی و مقاومت بوده تا کار روی آن به راحتی انجام شود. قیمت این نوع میلگرد از سایر نمونه‌های موجود در بازار بیشتر است؛ همچنین برَند تولیدکننده و کیفیت محصول هر کارخانه، بر قیمت نهایی آن تأثیرگذار است. با توجه به کاربرد میلگردهای CK45 در ساخت وسایل و قطعات مهم صنعتی ، این محصولات باید از جای معتبر و مورد اعتماد خریداری شوند . همچنین قیمت محصولات یکی دیگر از فاکتورهای مهم در زمان خرید به شمار می رود . شرکت هادیران فولاد با آنالیز و آزمایشات دقیق کمیت و کیفیت محصولات تولیدی آماده ارائه میلگردهای CK45 با کیفیت بالا و قیمتی مناسب در سایزهای گوناگون بنابر درخواست مشتریان گرامی می باشد .

همان طور که میدانید فولاد آلیاژی CK45 در تولید انواع مقطع‌های فولادی کاربرد دارند. امروزه از این فولاد برای ساخت انواع میلگردها، ورق‌ها، تسمه‌ها و… در نتیجه در هنگام خرید میلگرد ck45 بهتر است نوع کاربرد و استفاده از آن را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین نوع آن را خریداری کنید. در زیر به تفصیل، به بررسی مشخصات و انواع و کاربرد فولاد یا میلگرد CK45 میپردازیم تا کاربران، اطلاعات دقیقی از این فولاد بدست آورند و با دانش و آگاهی کافی و وافی، این فولاد را خریداری کنند.

ماده اولیه میلگردCK45  در دسترس همه تولیدکنندگان به‌راحتی قرار داده شده است و همه تولیدکنندگان می‌توانند این محصول را با قیمتی مناسب و باورنکردنی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند. چیزی که سبب تفاوت قیمت در بین همه تولید کنندگان شده است برند شرکت تولید کننده و کیفیت آلیاژ است. در صورتی که به دنبال بهترین قیمت و بالاترین کیفیت هستید، بهتر است قیمت بروز میلگرد CK45 را از کارشناسان فروش به دست آورده و با مقایسه قیمت‌ها از دیگر سایت‌ها خرید خود را با اطمینان کامل انجام دهید.

برای اطلاع از قیمت و خرید انواع فولاد ساختمانی با کیفیت و درجه یک، به صفحه ی خرید فولاد ساختمانی مراجعه کنید. همچنین به علت مقاومت کشش بالایی که دارد جزو پرکاربردترین میلگردهای کششی در بازار می باشد . یکی دیگر از کاربردهای میلگرد CK45 در ساخت تجهیزات نظامی می باشد و همانگونه که گفته شد بدلیل مقاومت بالای سایشی و ابزار پذیری استفاده فراوانی در ساخت تجهیزات نظامی می گردد . در ساخت تجهیزات الکترونیکی بدلیل مقاومت در برابر سایش و همچنین نیاز به محورها که مقاومت بالایی در برابر سایش ناشی از چرخش و اصطحکاک به وجود آمده ازاین چرخش وجود دارد از محصول میلگرد CK45 استفاده می گردد . با توجه به خواص مکانیکی و متالوژی خوب میلگرد CK45 ، قیمت نسبتاً مناسبی دارد بیشتر مورد توجه می باشد.

کربن کم موجود در Ck45 این فولاد را در برابر خورندگی و زنگ زدگی مورد ضعف قرار میدهد. همچنین فولاد Ck45 به دلیل قابلیت فورجینگ مورد توجه پیچ و مهره سازان نیز هست. با توجه به اینکه میلگرد آلیاژی CK45 و ورق CK45 از قیمت بسیار مناسبی برخوردار بوده و مزایای مختلفی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند، این دو متداول‌ترین محصولات تولیدشده از فولاد CK45 به شمار می‌روند. شرکت ثمين تجارت فعاليت خود را در زمينه عرضه و تامين آهن آلات صنعتی، ساختمانی و فولادهای آلياژی،میلگرد فولادی،  آغاز نموده است. در انتهای عملیات در دمای ۶۶۰ درجه سانتیگراد میزان سختی و سایر ویژگی‌ها تنظیم شده و عملیات نامبرده مانند؛ سرعت حرارت، سرعت سرد کاری و زمان غوطه ور شدن در آب به سختی بالای آن کمک میکند. میلگرد CK45 با این روش تولید در مقاطع مختلف مورد توجه و استفاده‌های فراوان در صنایع مهم قرار گرفته است.

اما در این میان عده ای از تولید کنندگان، آهن الات ساختمانی را بر اساس استانداردهای موجود تولید نمی کنند که این عامل موثر بر قیمت و کیفیت خواهد بود. ورق سیاه معمولی ساختمانی ST-37 که بیشترین مصرف را در بین ورقهای دیگر دارد به سه صورت ورق سیاه رول، ورق سیاه فابریک و ورق سیاه شیت شده یا به اصطلاح بازار ورق سیاه رول برشی معروف هست، تولید و عرضه می‌گردد. پس از به‌دست آمدن ترکیب شیمیایی مورد نظر در فولاد، لازم است که آن را به صورت مورد نیاز ریخته‌گری کرد.

در سایت پیوان با درج قیمت روز آهن امکان اطلاع از قیمت همه محصولات تخصصی و پرکاربرد فولاد و آهن وجود دارد. پیوان توانسته است همواره رضایت خریداران محترم را در زمینه‌ی ارائه‌ی قیمت لحظه ای آهن آلات در بازار اینترنتی آهن و فولاد و فروش کالای باکیفیت را جلب کند. ضمن این که این فولاد را می‌توان برای ساخت ابزارها و لوازم خاک‌ورزی نیز مورداستفاده قرارداد. به‌طورکلی هزینه ساخت آن، قیمت آهن، نرخ ارز و اوضاع سیاسی یک کشور و قیمت جهانی دلار و ارزهای بین‌الملل می‌تواند روی قیمت فروش آن تأثیرات زیادی بگذارد. این نوع میلگردها در دمای 650 تا 700 درجه سانتیگراد پخته می‌شوند.

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما